woensdag 5 januari 2022

Voor mij: Leven of sterven

Er zijn van die zaken, die vaststaan in het leven en waar je geen grip op hebt zijn o.a. ziekte, lijden en sterven.

In Psalm 31:16, 6 staat:
Mijn tijden zijn in Gods hand
David schrijft in de psalm:
In Uw hand beveel ik mijn geest
 
Jezus riep deze woorden uit toen Hij stierf
"Vader, in uw handen leg Ik mijn geest."
 Toen Hij dat gezegd had, blies Hij de laatste adem uit. 

Paulus schrijft over zijn standpunt
over leven & sterven in Fiiippenzen 1
Ik zal altijd in alle openheid spreken, 
zodat Christus bij alles 
wat ik nu meemaak 
zal worden geĆ«erd, 
of 
ik nu in leven blijf of moet sterven. 
 
Want voor mij is leven Christus en sterven winst.
Enerzijds verlang ik ernaar te sterven en 
bij Christus te zijn, maar...
Als ik blijf leven, kan ik vruchtbaar werk doen 

Hoe is dat voor mij?
Ik heb het vele malen gelezen
Het was de tekst op mijn vaders rouwkaart
En nu komt het zo binnen.
Ik verlang zo om bij Jezus te zijn
Ik zie er zo naar uit om Hem te ontmoeten
Van aangezicht tot aangezicht.
 
Toch weet ik dat de periode waar ik doorga,
of het nu een test of een aanval is....
Alles is in Gods hand!
Dat Christus bij alles 
wat ik nu meemaak 
zal worden verheerlijkt
Ik mag door alles heen laten zien,
wie Hij is en anderen bemoedigen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten