woensdag 19 januari 2022

Uit je.....

We hebben ons 1e uitje gepland
Daar wil ik even wat over uiten...
Rugzak gevuld met 2 bekers en thermoskan
De auto rijd ons naar de Posbank
Onderweg een vermist beeld
Dat is wel heel bijzonder mooi!
Alleen, ik probeer het beeld helder te krijgen
De diepte geeft geen helder beeld
Nu is alles nog wazig
En soms is 't zo in 't leven
De diepte ligt verder weg
Wachten tot het weer beter wordt
Wachten op een volgende dag
De dag nemen zoals het is
Genieten in zoals het is
Op dit moment
Dan zie je juist het bijzondere van deze dag
De vermisting
Als alles nog wazig is
En de zekerheid: Het komt goed, want
Morgen schijnt de zon
Het moment samen pakken
Genieten van het moment
Het uiten
Het uitje!

I  Corinthe 13
Want nu zien wij nog door een spiegel, 
in raadselen,
doch straks van aangezicht tot aangezicht.
Nu ken ik onvolkomen,
maar dan zal ik ten volle kennen, 
zoals ik zelf gekend ben.
Zo blijven dan:
Geloof, hoop en liefde, deze drie, maar 
de meeste van deze is de liefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten