vrijdag 22 mei 2020

Het wonder van het kruis

Ik ben uitgenodigd om gedurende 
een week elke dag een foto van een boek, dat ik leuk vond of vind, 
op Facebook te posten, zonder commentaar of opmerkingen. 
Dit is dag 4. 
Dit boek heeft mij doen omdenken. Het is een van de boeken, die mijn hele denken heeft veranderd, en ook mijn leven. Ik heb de Heilige Geest leren kennen, en de diepe betekenis van wat De Here Jezus ten diepste in mijn leven heeft gedaan. Ik heb de betekenis van de laatste uren van Jezus lijden en sterven in een "ander daglicht" beschreven gezien. Het bloed van Jezus. De impact, die dat heeft gebracht….. 

Ik ben vergeven en kan vergeven. De liefde, die Hij heeft, daardoor kan ik de ander liefhebben. Mijn schuld is volledig betaald! Ik weet wie ik ben in Christus; de aanklacht is weg. Ik ben bevrijd en elke angst en duisternis is verdreven. Hij heeft mij gereinigd en volkomen genezen, tot diep in mijn hart. Ik mag thuiskomen bij de Vader. 

Getuigenis uit 2003

“Ik had het boek ‘Het wonder van het kruis gekocht” gekocht en vroeg aan Wilkin of hij het boek voor mij wilde signeren. Hij schreef toen voorin het boek de woorden: “Geloof ’t wonder en beweeg je in ’t wonder.” Deze woorden werden op een bijzondere manier werkelijkheid in mijn leven. Ik ben zo geraakt door Gods oneindige liefde door het wonder van het kruis. Zijn liefde ging zo diep voor mij, voor de hele wereld.                                                                                                  
Ik heb het wonder persoonlijk in mijn eigen leven mogen ervaren. Tijdens een prediking werd gevraagd: “Wat doe je met je leven?” en “Wat is het gevaarlijkste voorwerp in je huis?” Ik dacht dat het de televisie was. Maar nee, het was de luie stoel. Als je in de luie stoel gaat zitten doe je niets (ook niet voor de Heer) en ontdek je niet het avontuur dat God met je wil gaan beleven. Na afloop van de prediking werd er een oproep gedaan om voor Hem te knielen. Ik ben naar voren gegaan en heb gebeden: “Heer, ik wil. Maar ik kan ’t niet, U moet het doen. Ik heb de kracht  en de puf niet om van de bank te komen.” Door mijn ziekte (fibromyalgie, een reumatische aandoening) kon ik letterlijk en figuurlijk niet uit eigen kracht uit mijn “luie stoel” komen. 

Door het lezen van “Het wonder van het kruis” begreep ik dat de Here Jezus voor mij werd gegeseld. Zijn striemen hebben mij genezing gegeven. Zo mocht ik, terwijl ik geknield in gebed was, het wonder van genezing ontvangen. God verhoorde mijn gebed en genas mij. Na die tijd nooit meer migraineaanvallen gehad.  Elke dag als ik nu opsta is zo bijzonder, want ik sta op zonder pijn. Ik kan nu dingen doen, die ik eerst gewoonweg niet meer kon. Mijn hele leven is op z’n kop gezet. Er is zo’n diepe vrede over mijn leven gekomen, niet alleen om mijn genezing. Er is veel meer in mijn leven veranderd. De vloek is verbroken, mijn schuld is weggedaan. Er is geen aanklacht meer. 
Als getuigenis van wat God in mijn leven heeft gedaan, heb ik een quilt gemaakt waarin ik de zeven wonderen van het kruis heb verwerkt (zie foto). In de quiltgroep, waar ik deel van uitmaak, heb ik mogen getuigen van wat God in mijn leven door het wonder van het kruis heeft gedaan. Inmiddels heb ik met behulp van mijn quilt op verschillende plaatsen mogen vertellen over de zeven wonderen van het kruis en hoe dit een werkelijkheid in mijn eigen leven is geworden. Daar dank ik Hem elke dag opnieuw voor. 

*********
De muur was een belangrijk element. We bouwen in ons leven een muur op om ons te beschermen, althans, dat denken we. God wil dat we onze pijn en verdriet, wrok, haat, enz. aan Hem geven.
Hij heeft voor ons de beker der gramschap leeg gedronken, zodat wij de verlossingsbeker mogen drinken.
Hij wil iets moois van ons leven maken. Hij wil, dat we in Hem, dicht bij Hem blijven, zodat we vrucht zullen dragen.

*********
Ik kan nog niet alles zomaar doen, wat ik wil. Ik ben beperkt door mijn chronische ziekte, en evenwichtsprobleem. Maar ik ervaar, dat alles wat ik doe, ik door door Hem kan doen. Ik stap uit in geloof! Ik ontvang de kracht. En ik weet... De vreugde van de Heer is mijn kracht. En soms lukt het gewoon even niet, en heb ik "quality time" met Hem. Verplichte rust!!
Ik ben creatief geïnspireerd, en heb een aantal kunstwerken n.a.v "Het wonder van het kruis"gemaakt. KLIK HIER om meer te lezen. Ik heb daar de 7 wonderen uitgewerkt.
Dit "werkstuk "De verwarring rond het kruis, een creatieve abstracte expressie. Meer op de Blog Creative Worship
In dit boek worden de laatste achttien uur voor Jezus sterven en de kruisiging indringend, tot in detail, beschreven. De zeven momenten waarop het bloed van Jezus vloeide, worden uitgelegd, en daardoor worden de zeven wonderen van het kruis openbaar, die in ons leven kunnen plaatsvinden.

Op Youtube kun je de "Het wonder van het kruis"uitgewerkt zien door Wilkin van de Kamp, de auteur van het boek. KLIK HIER om daar te koemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten