zondag 22 mei 2022

Hills and Valleys (1)

Over de bergen en de heuvels
brengt mij terug naar
 een schilderij in 2017 en
mijn droom uit 2018 & 2019
 
In 2017 kreeg ik dit beeld 
Dat heb ik snel geschilderd
Aan het water zitten
In aanbidding - de Koning alle eer 
Uitzicht op de bergen
Mijn favoriete plek
 
Ik was in een berggebied.
klom de berg op en genoot van het uitzicht
Ik ben daar graag om God te aanbidden
Een adelaar vliegt over het gebied rond. 
3 x kwam deze terug
Vandaag krijg ik dit lied
n.a.v. de onderstaande opdracht
Ik kreeg het lied:
Hills and Valleys van Tauren Wells 
Met deze woorden:
Als of God zijn waardering uitspreekt 
over dat je trouw bent geweest 
door alle tijden.
 
Deze week was ik bij een echtpaar
Zij reflecteerden mij als touw, en
 eerlijke betrouwbare werker
 
Het lied raakt mij enorm
vooral de tekst past in mijn verhaal
Na zoveel 
Na zoveel situaties
Na Corona
Nu
 
Ik heb tussen de schaduwen gelopen
U droogde mijn tranen
ik heb de pijn van een gebroken hart gevoeld
ik heb mooie dagen gezien
ik heb gebeden tot de hemel gebeden vanaf 
mijn laagste plaats, op mijn knieën 
En ik heb de zegeningen vastgehouden
God, U geeft en U neemt weg
 ♥ 
Het maakt niet uit wat ik heb, Uw genade is genoeg
Het maakt niet uit waar ik ben, ik sta in Uw liefde
 ♥ 
Op de bergen zal ik mijn leven buigen
voor Degene die mij daar heeft gezet
In de vallei sla ik mijn ogen op naar Degene die me daar ziet
Als ik op de berg sta, ben ik daar niet zelf gekomen
Als ik door de vallei loop, dan ben ik niet alleen
U bent God van de heuvels en valleien
 ♥ 
En ik ben niet alleen!

Ik heb gezien hoe mijn dromen vervlogen
In U vind ik weer nieuwe hoop
Het maakt niet uit wat
Ik weet dat ik veilig in Uw hand ben
 ♥ 
Vader, U geeft en U neemt weg
Elke vreugde en elke pijn
Door alles heen zult U er zijn
Door alles heen!

Ik kies ervoor om te zeggen 
"Geprezen zij Uw Naam"

In de volgende blog verwijs ik naar 
de Bijbelteksten van dit nummer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten