zaterdag 12 maart 2022

Begin bij je buren

Mijn opdracht
Voor ons trouwen ben ik een maand met Operatie Mobilisatie mee geweest. Daar had ik een week van voorbereiding. Ik dacht altijd dat ik de zending in zou gaan, naar een ver land. God sprak heel duidelijk in de samenkomst: "Begin bij je buren."

Ik ben in Nederland gebleven

Thuisgekomen na die maand heb ik mijn buurman bij Jezus mogen brengen. Hij evangeliseert nu onder vrachtwagen chauffeurs.

We wonen nu ruim een jaar in Velp. Lock down‘ s en corona hebben diepe impact gehad. Toch hou ik niet op over Jezus te vertellen.

Vandaag heb ik mijn buurvrouw bij Jezus gebracht. We hebben al lange tijd gesprekken over geloof, de bijbel, mijn levenswandel met God. Mijn buurvrouw is gelovig opgevoed, alleen heeft dit voor haar geen goede invloed achtergelaten. Nu heeft ze ervaren dat Jezus de leegte in haar leven kan vullen. 

Ze straalde.

We kunnen iemand niet dwingen de boodschap te horen die hij niet wil ontvangen. Maar.... We mogen de kracht van het planten van een zaadje nooit onderschatten! 

🦽⛈☀πŸ›⛅🌿🌻

Het principe van zaaien en oogsten
Grond bewerken
Onkruid verwijderen
Zuiveren
Omspitten land
Bemesten
Laten rusten
Zaadje planten
Bewateren
Groeien
Oogsten

Het is een proces van geduld en God Zijn werk laten doen, wachten en luisteren naar de stem van de Heilige Geest.
Soms zie je de oogst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten