zaterdag 12 december 2020

Adelaarsdroom (2)


En verhuizen? 
Wat heeft dat daar mee te maken?

We zijn in maart in de Achterhoek voor rust.
Het afgelopen jaar was al een bewogen jaar. 
Een jaar waarin veel gebeurd is en veranderd. 
We hebben vrienden verloren in de dood. 
We zien onze mobiliteits- beperkingen.  
Corona komt om de hoek kijken.
 Er komen allerlei regels en beperkingen. 
We worden stilgezet. 
We  gaan overwegen.
Ik kreeg dit bord van een vriendin
Zij gaf het n.a.v. mijn liefde voor de adelaar
en vanwege mijn droom.

We zijn de gehele tijd in de Achterhoek gebleven. 
De Coronatijd hield ons in de Achterhoek. 
Daar ervaren we rust, ruimte en alles is gelijkvloers. 
Daar komen we tot conclusies…

Het huis is niet geschikt om oud te worden, omdat traplopen gevaarlijk wordt. 
We hebben niet zoveel nodig om te leven. 
We kunnen met weinig toe. 
We verzamelen schatten op aarde, 
We hebben ons volle huis en overvloed. 
Winkels die roepen: “Koop mij!” 

We werden stil gezet. 
“Lockdown”, noemen ze het.
Het is in deze periode van rust dat 
God meer gaat spreken. 
"Kun je alles loslaten” 
"Je leven afleggen” 
“Verzamel je geen schatten op aarde”  
"Deel alles wat dubbel is"
"Onderzoek"

We waren niet van plan om uit Dordt te verhuizen. 
We gingen op zoek naar een gelijkvloerse woning.
We hadden al wel een appartement bezocht, maar 
daar kreeg ik de kriebels van....

We keken verder...
Op een gegeven moment zijn we bij vrienden. 
Op het moment dat hij vertrekt, roept hij: 
“Je moet in Dieren zijn.” 
En toen kwam de openbaring. 
Toen we trouwden heb ik Gerard 2 dingen gevraagd. 
Ik wil nog een keer naar de plek
 in de USA, waar ik heb gewoond, 
en ik wil terug naar Gelderland, als dat kan. 
Ik heb wat op en neer gefietst 
van Dieren – Ellecom – De Steeg – Rheden – Velp – Arnhem, 
en nog meer rondom. 

We zijn eerst in Dieren naar een appartement gaan kijken, en de dag daarna in Velp. 
Het is een tijd van zien, gelijk beslissen en overbieden. 
Dan heb je geluk als je het hebt. 
In Velp was er een “klik”
Het werd ons stulpje.
Een nieuwe plek
Ik denk aan mijn droom, die ik al 2 keer heb gedroomd:
”Ik was in een berggebied, en 
klom de berg op en genoot van het uitzicht. 
Terwijl ik daar sta komt er een adelaar aanvliegen. 
Deze komt met zijn grote klauwen en pakt mij op, 
neemt mij mee. 
We vliegen rond en deze zet mij op een andere berg. Onderweg zie ik het kleurige dal.”

Zie mijn andere blog (s)

3 opmerkingen:

  1. Wauw. Mooi opgeschreven. Een mooie reis en God heeft nog veel meer voor jullie klaarstaan. Geniet van jullie nieuwe huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie tijd en fijn om op gepaste afstand met jullie mee hebben geleefd. De leuke en gezellige gesprekken en creatieve tijd onder elkaar. God heeft jullie een mooie plek gegeven waar jullie nieuwe avonturen mogen aangaan in Zijn plan.

    BeantwoordenVerwijderen