dinsdag 11 september 2012

Even voorstellen.......


In dom Tarasiki werkt Swetlana als een soort aktiviteitenbegeleidster. Zij is een heel enthousiaste vrouw en komt bijna elke dag in Tarasiki om iets met de bewoners te doen. 

Zo heeft ze met hen een prachtig kunstwerk gemaakt. Ja, ja, zo noem ik het maar. Ik vind het er geweldig uitzien. 

Daarnaast bakt ze heerlijke appeltaart met hen. 
Om te smullen.....
Mmmmm.......

En...het is daar nu paddenstoelentijd. Heel wat soorten zijn te vinden in het bos. Ik heb er nog nooit zoveel gezien. En ze weten precies welke eetbaar zijn. De paddenstoelen worden kort gekookt en ingepot of gedroogd om te bewaren voor de winter.




Speciaal voor ons bezoek heeft ze de laatste morgen draniki's gebakken. Een echte Wit-Russische lekkernij. Ik vind ze heerlijk, vooral met smetana, een soort zure room.Draniki's zijn gemaakt van geschaafde aardappel met wat zout. Als ontbijt een goede start voor een nieuwe dag. 
 En....erg lekker!

5 opmerkingen:

  1. Reactie van FB: Dit ziet er erg lekker uit en ook die paddestoelensoorten! CG

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze lijken wel op de Joodse latkes die we met Hanukka eten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige vrouw die Swetlana. Mooi ook dat ze precies weten welke paddestoelen je kunt eten en ik vind ze er mooi uit zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ze zijn lekker! Dank je voor je reactie, Cora.

    BeantwoordenVerwijderen